Monday, April 11, 2011

a LittLe hEar & TheRe aB0uT me...

uuurrrmmm....
where shall I start???
eerrm!!!
well as you know i'm anis izani binti mohd izam.....
i'm 2nd child from 4....
the only daughter...
so..you might guess how is my personality...
haha..
well don't..
to be frank..i'm kinda fussy about a lot of things...
especially, the tidiness of my house...my bedroom...
but i can be as lazy as a spoiled little kid (rarely)...
klu kowang tgk aku ni..aku mmg snang 'mood swing'...
aku pown tataw knp...
aku pown ta ske sbnrnyer....
i'm an observant,optimistic,opportunist to my surroundings....
i' m a perfectionist too...(in assignment particularly..)
sooooo...working with me needs a lot of perseverance....
klu aku mrh..just leave me for a moment...
let me cool down btl2...bru aku akn ckp ngan kowng smula...
don't force me or i'll be more angry....
aku ta ske owg mengarah...
i know what should i do...
and i'll do it ble aku rs na buat @ ble aku free...
aku rse cam na lempang je ngan owg yang ske bosses people around....
as if diowg 2 bagus sangat...dok sibowk tgk semut seberang laut...gajah depan mata ta nampak...
smua owg ade level of patience....
aku akan try sabar...tp once da overlimit...
jadikla volcano meletup..haha
time 2 dgr la ayat2 manis yang kluar dari my mulut...rasekan...haha..
aku ta ske ckp time marah..
sbab aku taw aku akn say something that will hurt peoples' feeling....
sometimes...when i say something while i'm irritated i'll say thing that i didn't mean...
sje na sakitkan hati je and legakan hati yang tgh berasap..
well...i'm not a good person...sometimes people have to learn their mistakes the hard way to make them remember n not doing it again to me or other people...

now.. i wanna talk about my lovely family...
lets start with my papa...
he is a caring,loving++...
he always advises me...in a good manner of course...
my mama is also very caring,loving++...
that's why she is a nurse back then...
though she does makes me cries a lot(which she might not know it)....
and we have a little disagreements....
after all..she is the one who carried me for a total of 38 weeks and gave birth to me...that's why i love her more than my papa...
hehe....sorry papa...i do love you...but i love mama a little bit more...ngeee...
now it's time for my siblings....
my elder brother firdaus(abg fir@abg gebu-ske pakai bedak tebal 1 inch)
dye ni perasan handsome la...
sooo sengal....
but we get along together pretty well...
dye ni pendiam....
kadang2 tade mood cakap ngan dye...
rse cam cakap ngan pokok nazak...
(kurang respond)...gcs score dye around 8 or so...haha....
juz kidding...
now lets talk about my adik 1.....
nme faiz(abg chik)...
ktowg slalu sgt gaduh...
asal jmp je gaduh...
tataw npe...
maybe sbab dye ni degil kowt...
dye ta na tme ape2 yg ktowg ckp unless dr mama n papa...abg gebu....
tp klu aku na mnx tlg wat pape...kne mnx dgn lemah lembut......aaaaaarrrrrrrghhhhhh!!
bukan style aku...
that's why i prefer to do things myself rather than asking for his help....
tapi kdg2 klu byk sgt na wat kje @ malas sgt bru la mnx tlg dye....
dye n ringan tulang...tapi 1 je...
na mnx tlg ngan dye kne ckp elk2...klu ta dye ta layan lgsg...
lastly..aku na ckp psl adik bongsu aku...fidzwan a.k.a si pendek buntal(pental)...haha...
dye ni mmg snang na mnx tlg...
tp sblm mnx tlg dalam poket kne ade fulus....
dye mmg akan mnx upah...
bukan calang2 ek...
mnx tlg ambilkan barang dalam bilik pown kne service charge 1 ringgit n above.....
kikis duit btl la bdk n....
kadang2 2 mnx tlg pas2 wat tataw je...
ta bg dt pown...
biar dye lpe sndiri...
padan mke...
knekan dye..
haha....
pokai aku diwatnyer....
^-^I LOVE MY FAMILY^-^

my kengkawan...
i love all of my friends....
ssh na mrh kat diowng ni...
especially, cik doyah slumber, cik mila MKK suke mengusik, azman yang mature n hanif budak sengal....
klu marah pown kejap je...
taleyh lme2...
diowang wat lawak mst gelak pye....
they r d best...
2 la gang aku yang bernama H.A.R.A.M....
H=hanif
A=azman
R=rabi'atul
A=anis
M=mila
amcam...
awesome ta nme gang ktowang...
hehe...

sekian sje stakat ni....
MAQASHI YAA...

No comments:

Post a Comment